Kosten van succes: hoeveel kost goede inhoud voor een website?

4sep - door - 0 - Over Internet marketing

online marketing review

Relevante, competente en boeiende teksten zijn de sleutel tot de populariteit van elke bron, van een verkooppagina van één pagina tot een groot thematisch portaal. Dergelijke artikelen zijn interessant voor zoekmachines en doelgroep, ze hebben een positief effect op het imago van de site en er is veel vraag naar in de contentmarkt. Een dergelijke vraag naar een intellectueel product kan niet anders dan de prijs beïnvloeden: tegenwoordig variëren de kosten van inhoud van 3-5 tot 100 of meer conventionele eenheden.

Hoe vind je het midden tussen kwaliteit en kosten? Moet ik artikelen bestellen van uitwisselingen van inhoud of van individuele auteurs? Heeft het zin om samen te werken met grote digitale bureaus die copywriting als een service aanbieden? Hoeveel kunnen een beginner en een topauteur in een maand verdienen?

Vandaag zullen we proberen de meest populaire vragen op te lossen en een oplossing voor het probleem te vinden. In geen geval doen we alsof we deskundige meningen hebben, maar 65 maanden op het gebied van contentcreatie geven me het recht om mijn hypothesen te analyseren, vergelijken en naar voren te brengen. Gedurende deze tijd slaagde ik erin om voor mezelf te werken, en op de beurzen, en voor een bekend reclamebureau. Misschien leert u vandaag iets dat niet gebruikelijk is om hardop te spreken.

Heb je COPYWRITING echt nodig?

Op het eerste gezicht heeft een absurde vraag recht op leven. Feit is dat veel professionals het schrijven van artikelen om links, satellieten, catalogi en productkaarten van online winkels te verkopen, helemaal niet als copywriting beschouwen. Naar hun mening kan deze les alleen SEO of webschrijven worden genoemd. Klassieke copywriting gaat over verkoop, dit zijn teksten die niets te maken hebben met trefwoorden, spam, academische misselijkheid en andere populaire attributen van evaluatie. Het is niet nodig om de verkooptekst op uniekheid te controleren, omdat deze a priori is geschreven voor een specifiek product en voor een specifieke doelgroep, en de waarde ervan alleen wordt gemeten aan de hand van de conversieratio.

Het probleem is vergelijkbaar met betaling. Volgens een van de beste copywriters, die ooit voor mij de weg naar het beroep heeft geopend, vindt de transformatie van een “werkpaard” naar een meester pas plaats nadat de auteur weigert te betalen per symbool. Elke tekst is een meesterwerk en het kan 3 dagen tot 2 weken duren om 500-1000 tekens te schrijven. Het is niet alleen nodig om de ruimte op de site te vullen, maar ook om de behoeften van de doelgroep te bestuderen, marketingonderzoek uit te voeren en het enthousiasme te vinden, uitgedrukt in een paar alinea’s met competente tekst. Hoeveel dergelijk werk kan kosten, hangt af van de populariteit van de artiest en het vermogen van de klant om te betalen (sommige auteurs beginnen pas te speculeren met een cheque van minstens 150-300 euro per tekst).

Wat is er te vinden op het uitwisselen van inhoud?

De meeste copywriters waren ooit gehard door op de beurzen te werken. Enerzijds is dit een ervaring van onschatbare waarde, het vermogen om te werken in een zeer competitieve omgeving (wanneer tientallen auteurs vechten voor het recht om één tekst te schrijven), minimale deadlines en strikte SEO-vereisten. Er zijn ook nadelen: het is bijna onmogelijk om daar te ontwikkelen, omdat je alleen redelijk geld kunt krijgen als je voor slijtage werkt. Niet elke tekstschrijver is in staat om 15 tot 20 duizend tekens per dag te produceren en niet te knoeien met kwaliteit. In dit geval kun je met wisselkoersen op zijn minst aan eten verdienen. Hier is een voorbeeld van prijsanalyse op een populaire inhoudsuitwisseling.

Dergelijke bronnen zijn populair bij klanten voor wie de kosten van inhoud voorop staan, en de kwaliteit – hoe het gaat. Soms blijkt het gevonden te worden, want er zijn genoeg slimme en verantwoordelijke auteurs die hun eigen sterktes niet goed weten in te schatten. Ze zullen een goed artikel, een verkooptekst en zelfs een commerciële aanbieding schrijven, maar je kunt altijd op zoek naar zo’n artiest. Ervaren auteurs blijven niet op uitwisselingen, hoewel velen, zelfs nadat ze naar een hoger niveau zijn gegaan, het contact met goede klanten niet verliezen en hen blijven verrassen. Als mijn eigen voorbeeld – het resultaat van het werken aan deze bron in 10 dagen voor een vaste klant.

Hoeveel hebben “hen” inhoud voor de site?

Copywriting is al lang een bedrijf en topprofessionals verdienen niet minder dan high-end programmeurs en webontwikkelaars. Interessanter is het betalingsprincipe, dat radicaal verschilt van andere markten. Natuurlijk betaalt niemand daar lange tijd voor symbolen. Bovendien betalen ze niet voor de verkooptekst zelf, maar sluiten ze een overeenkomst met de auteur, volgens welke hij een percentage van de verkoop van een product of dienst levenslang krijgt. Als een artikel een hoge conversieratio heeft, kunnen auteursrechtbetalingen voor slechts één tekst jarenlang een comfortabel bestaan ​​bieden. Dit werkingsprincipe wordt in de Verenigde Staten toegepast. De inhoud zelf kost niets (en dat is logisch, want het zijn maar letters), de effectiviteit wordt gewaardeerd.

Moet je werken met digitale bureaus?

Het hangt allemaal af van het maximale budget en de doelstellingen van de klant. De kosten van inhoud bij bekende bureaus kunnen oplopen tot 10 euro per 1000 tekens, wat een probleem wordt voor beginnende zakenmensen die van plan zijn te investeren in een bedrijfswebsite. Integendeel, grote marktpartijen letten op de naam en reputatie van de artiest, want dat heeft een positief effect op het imago. Velen zullen misschien tegenwerpen: waarom 20 euro betalen voor een tekst voor een cataloguspagina, als je die bijna 10 keer goedkoper op de beurs kunt bestellen? Zo’n mening heeft bestaansrecht, maar toch geeft samenwerking met een professioneel bureau veel voordelen:

Ervaren marketeers selecteren inhoudelijke onderwerpen.

Elk artikel is geschreven op basis van relevante vragen en strikte vereisten van SEO-specialisten.

De kwaliteit van de teksten en de naleving van de deadlines worden gecontroleerd, in tegenstelling tot de uitwisselingen, waar men alleen kan hopen op de verantwoordelijkheid en het fatsoen van de auteur.

Conclusie

We hopen dat de bovenstaande analyse van de feiten u heeft geholpen bij het bepalen van de strategie voor de ontwikkeling van de site in termen van inhoud. Sommige punten zullen nuttig zijn voor degenen die al tijd hebben gehad of van plan zijn om zichzelf uit te proberen op het gebied van copywriting. Ik zou slechts één advies willen geven: als u overweegt teksten te schrijven als een manier om gemakkelijk en snel geld te verdienen, is het beter om deel te nemen aan binaire opties, cryptocurrencies, forex trading of andere veelbelovende opties voor online inkomsten. Inhoudsvoorbereiding is hard werken waarvoor speciale kwaliteiten nodig zijn. Het moet leuk zijn, niet de wens om snel een bestelling te plaatsen en geld te krijgen. De tijd en moeite die aan zelfschrijven wordt besteed, zijn van onschatbare waarde.

Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden.

E-mail: info@webdevelopmentapp.com 
BE: +32 499 41 46 24 

https://webdevelopmentapp.com/nl/online-marketing.html