10 redenen waarom goedkope lingerie verspilde moeite is.

24jun - door - 0 - Over Beauty en verzorging

Online komt het steeds vaker voorbij. Bij het zoeken naar een bepaald soort lingerie er lingerie opduikt voor nog geen tientje. En dan maakt het nog niet eens uit wat voor lingerie het is; ‘body’s’, ‘babydoll’, ‘string’ of zelfs een ‘korset’. Vaak zitten de verzendkosten er zelfs al bij inbegrepen.

Als de lingerie zo goedkoop is, wat gebeurd er dan met de kwaliteit, de verzendtijd en diverse andere zaken? Wij hebben dit voor jou uitgezocht. Wij bestelden bij willekeurige aanbieders deze goedkope lingerie van buiten Europa.

In deze beoordeling hebben wij gekeken naar de volgende artikelen:

–          Zwarte kanten kimono

–          Donkerrode satijnen kimono

–          Zwarte kanten body

–          Zwarte kanten jurkje

Alles met een prijs tussen de €7,- en de €15,-

Wij hebben toen vergeleken met sexy lingerie uit Nederland.

De lingerie werd online besteld.

Tijdens ons onderzoek vielen ons verschillende dingen op. Er ontbrak altijd een goede omschrijving van het product. Meer als de afbeelding die gegeven werd en de reviews van andere kopers, die dit product al eens eerder gekocht hadden, kregen we niet gegeven. Kopers die overigens vrijwel allemaal erg positief leken.

Tijdens de bestelprocedure kregen we vrijwel altijd de melding dat het product niet geruild of geretourneerd kan worden.

De maten bestelden we in de maten van het model dat ging passen. De maattabel gaf keurig aan voor welke maat je diende te kiezen. Een eerlijke maattabel overigens

Ook heel fijn dat er niet enkel ‘one size’ of ‘one size plus’ verkrijgbaar was, maar ook maten S, M, L, XL en 2XL die te vergelijken waren met Europese kledingmaten.

Tijdens het vullen van een winkelwagentje werd korting beloofd. De korting haperde soms ook wel eens.

Gratis verzending niet altijd mogelijk tenzij je voor een bepaald bedrag kocht. Ook dat bedrag was vrij laag, met nog net onder de €40,-.

Ook gaven verschillende sites aan dat je met paypal kon betalen. Maar zosnel we daarbij aankwamen werd dit niet toegestaan door de website. We kregen geen factuur, wel een orderbevestiging. We konden het pakket redelijk goed volgen. Met welke maatschappij het pakket verzonden zou worden was ons niet duidelijk.

Na 1-2 weken kwamen onze bestellingen binnen, Naar verwachting vrij snel.

We hadden gerekend op 2-3 weken. PostNL leverde het uiteindelijk bij ons af.  Diverse landen hebben onder elkaar afspraken gemaakt om dit leveren in eigen land, voor mekaar te doen.

De kosten die er bovenop kwamen lagen op zo’n 33.5-50% van het orderbedrag.

Nog altijd viel dit qua totale prijs mee.

 

Zekerheidshalve in de tussentijd ook maar op internet de klachtenkompas bezocht over de sites.

Sommigen werden vrij goed gespaard. Een enkele kreeg zeer veel klachten.

De meeste klachten betroffen de klantenservice, het retourneren, dat in eerste instantie wel mogelijk was maar waar plots niemand meer bereikbaar was, het terugkrijgen van het geld.

De lange wachttijd om het geld terug te krijgen en de botte manier waarop men soms aangesproken of behandeld werd.

Telefonisch contact dat niet mogelijk was, mailcontact overigens ook niet

De extra kosten die er bovenop kwamen omdat de artikelen Europa ingevoerd worden.

De kwaliteit was ook een veel gehoorde klacht.

Onze bestellingen kwamen binnen in een stevig verpakte plastic zak. Klein gevouwen, luchtdicht en veel plastic eromheen.

Wij hebben alles uitgepakt en aan het model met de best passend uiterlijk gevraagd om te passen.

 

De beoordeling

  1. De kanten kimono (€11,-) viel mee.

Het kant voelde niet alsof het een goede kwaliteit had. Daarnaast moet je een kleine en dunne dame zijn die niet veel borst heeft. De ceintuur voelde niet aan als zacht satijn maar juist een beetje stug

  1. De donkerrode kimono, dit was de grootste tegenvaller. (€13,-)

De stof van dit product was niet soepel en voelde totaal niet zacht aan.

  1. De zwarte kanten body (€7,-)

Op het eerste gezicht zag dit er mooi uit. Ondanks dat het model de goede maten had voor dit product zat het voor geen meter.

  1. Het zwarte kante jurkje (€9,-)

Deze was niet te passen. Het gat voor het hoofd was te smal om doorheen te kunnen. Ons model (maat 36) en iemand anders (maat 34) paste hier niet in.

 

De samenvatting:

Hier zijn onze 10 redenen waarom je geen goedkope lingerie moet kopen.

 

  1. Slechte stoffen die niet fijn aanvoelen
  2. Pasvormen zijn alleen voor dames met een bepaalde lichaamsbouw. Vaak zijn deze pasvormen voor kleine en smalle dames die weinig borst hebben.
  3. Afbeeldingen worden mooier gemaakt dan het in werkelijkheid is.
  4. De prijs is vaak niet definitief. Door het invoeren kunnen er kosten bovenop komen die variëren van 33,5%-50% afhankelijk van het orderbedrag. Tot €22,- kun je in Nederland gratis invoeren. Soms krijg je als klant ook vervoerskosten die berekend worden.
  5. Vaak is retourneren of ruilen onmogelijk
  6. Klantenservice is niet goed te bereiken of ze zijn erg bot. Daarnaast is dit alles niet in jouw eigen taal.
  7. Betaalmogelijkheden niet zoals gewenst.
  8. Geen (goede) omschrijving van het artikel.
  9. Geen snelle verzending
  10. Als het product niet past is het weggegooid geld.
https://www.annavanrode.nl/sexy-lingerie/