FEFCO dozen wat zijn het?

30mrt - door - 0 - Over Vervoer en transport

Vandaag de dag worden er nogal wat dozen gebruikt. Dozen worden gebruikt door webshop om producten te versturen. Dozen worden gebruikt door fabrikanten om producten in te pakken en naar een winkel te sturen. En zo zijn nog een aantal voorbeelden voor wie dozen gebruikt. Stel je hebt je eigen webshop en je wilt ook producten versturen in dozen. Het kan dan lastig zijn om de juiste doos te kiezen.  Zo zijn er bijvoorbeeld bij een postkantoor maar drie standaard maten, namelijk klein, middelgroot en groot. Deze kunnen al prima zijn voor jouw bedrijf, maar vaak is dat niet het geval en moet je een speciale op maat gemaakte doos hebben. Deze dozen zijn vaak ook niet duurzaam en onpraktisch, omdat ze niet de juiste grootte hebben. Je moet dan ook die standaard doos gebruiken om bijvoorbeeld één product te versturen. Dit maakt het onpraktisch en niet duurzaam. Om dit probleem op te lossen kan je gebruik maken van FEFCO dozen.

Voordelen van het FEFCO nummeringssysteem

FEFCO dozen houden zich aan een bepaald nummeringssysteem, hierdoor weet je altijd welke doos je krijgt ongeacht de fabrikant. Aan de FEFCO dozen zijn ook een aantal andere voordelen verbonden.

  • Beweegruimte: Als je FEFCO dozen op maat laat maken, creëer je minder beweegruimte voor jouw producten. Door dit te doen heb je voor klein of grote bestellingen altijd de juiste maat en hierdoor bewegen de producten minder. Als er nog ruimte over is kan je dit altijd opvullen. De hoeveelheid opvulling zal significant minder zijn dan als je een standaard doos gebruikt wat het weer duurzamer maakt.
  • Meer magazijnruimte: FEFCO dozen worden plat geleverd. Hierdoor hou je meer ruimte over en gebruik je alleen ruimte die nodig hebt.

Marketing en FEFCO dozen

Tot slot kan je FEFCO dozen ook erg goed gebruiken voor bepaalde marketing activiteiten. Zo kan je bijvoorbeeld een stuk test op de FEFCO dozen laten zetten en het logo van je merk. Op deze manier zal iedereen je merk herkennen en weten mensen al onbewust wat er in de doos zit. Dit geeft natuurlijk ook een stukje professionaliteit af en creëer je een bepaalde uniekheid rondom je merk. Een voorbeeld van deze marketingstrategie is bijvoorbeeld BOL.com die doen dit naar al hun klanten sturen en iedereen herkent het.

https://endlessbranding.com/fefco-dozen